Bagaimana untuk menghilangkan Jangkitan Yis Tanpa Dadah

Bagaimana untuk menghilangkan Jangkitan Yis Tanpa Dadah

Oh, mereka jangkitan yis sengsara! Jangkitan yis adalah biasa, tetapi persamaan tidak memadam kegatalan menyakitkan dan ketidakselesaan. Menjengkelkan dan memalukan. Walaupun, wanita mengalami terutamanya daripada jangkitan ini, lelaki juga boleh mendapatkan mereka melalui hubungan seksual. Seks dengan pasangan yang dijangkiti membolehkan ragi untuk lulus dari satu individu kepada yang lain.

Jangkitan yis, juga dikenali sebagai Candida adalah disebabkan oleh kumpulan kulat mikroskopik dan yis. Yis adalah kulat yang secara semula jadi hidup dalam jumlah yang kecil dalam faraj, tetapi disimpan di bawah kawalan oleh organisma lain yang sihat di dalam badan. Apabila sesuatu berlaku di dalam badan, yis tumbuh dan mengganggu keseimbangan.

Antibiotik, peningkatan tahap estrogen semasa mengandung, dan terapi penggantian hormon boleh mencetuskan jangkitan yis. Penyakit-penyakit lain boleh menjadi faktor, seperti kencing manis dan jangkitan HIV.

Selalunya, wanita membeli over-the-kaunter ubat-ubat untuk merawat jangkitan yis dan mendapatkan bantuan. Tetapi, jika jangkitan yis diguna pakai atau berlaku lebih daripada empat kali setahun, nasihat perubatan profesional yang perlu.

Nasib baik, saya hanya mempunyai beberapa jangkitan dalam hidup saya, tetapi mendapati beberapa rawatan rumah yang benar-benar bekerja untuk menghilangkan dan mencegah pengalaman jahat.

Pemulihan yang bekerja untuk saya:

Plain Yogurt
Bakteria baik dalam yogurt pergaduhan yis (dalaman dan luaran). Sejak gula suapan yis, pastikan anda menggunakan yogurt tanpa gula yang nyata. Makan satu cawan yogurt tanpa gula kosong sehari akan mempunyai jangkitan yis anda pergi dalam satu atau dua hari!

Antibiotik yang ditetapkan diketahui menyebabkan jangkitan yis kerana bukan sahaja antibiotik membunuh bakteria yang tidak baik, ia juga membunuh bakteria baik. Walau bagaimanapun, anda boleh menghindari peluang mendapat jangkitan yis semasa anda mengambil antibiotik yang ditetapkan. Apabila anda mula mengambil antibiotik, mula makan secawan yogurt setiap hari. Antibiotik akan membunuh bakteria (baik dan buruk) dalam badan anda, tetapi dengan menambahkan semula badan anda dengan bakteria yang baik, anda tidak akan mendapat jangkitan yis.

Bawang putih
Yis mempunyai musuh lain, seperti bawang putih. Bantuan segera daripada yis boleh diperolehi dengan memasukkan ulas bawang putih ke dalam faraj setiap beberapa jam. Tetapi, jika ini kelihatan menjijikkan atau tidak menarik, tablet bawang putih berkesan juga. Dengan mengambil satu tablet sehari boleh mencegah atau menghilangkan masalah yis.

Tanpa filter Apple Cider Vinegar:
Satu lagi musuh yis adalah cuka epal cider (tanpa filter). Menambah cawan (lebih kurang) kepada air mandi anda membantu untuk berehat anda, dan bakteria jangkitan serangan yis. Walau bagaimanapun, mandi dengan cuka epal cider tidak begitu berkesan kerana meminum bawang putih, atau suppositories bawang putih. Dan, NO, anda tidak akan berbau seperti sos salad!

Air
Biasanya, kita tidak minum jumlah yang perlu air yang kita perlukan pada setiap hari. Rakyat perlu minum purata lapan gelas 8-auns air setiap hari. Hanya dengan minum jumlah yang mencukupi air sehari menyingkirkan gula berlebihan dari badan bahawa yis memakan.

Perkara Untuk Elakkan Apabila Pertempuran Jangkitan Yis
Sesetengah ubat dan produk kebersihan melemahkan sistem imun, dan anda menjadi mudah terdedah kepada jangkitan yis.

- Antibiotik dan pil kawalan kelahiran melemahkan sistem imun.
- Douching boleh mengganggu keseimbangan bakteria semula jadi.
- Deodoran faraj Wanita yang menjengkelkan, terutamanya jika anda mempunyai jangkitan.
- Pakaian dalam yang diperbuat daripada apa-apa bahan lain daripada kapas (nilon dan gentian buatan manusia) mencegah udara mengalir ke dan dari badan. Memerangkap kelembapan dan haba menyediakan persekitaran yang sesuai untuk yis berkembang.
- Pakaian yang sesuai dengan ketat di kawasan kelangkang juga mewujudkan kawasan-kawasan panas dan lembap untuk yis; ini juga termasuk pantyhose.
- Memakai pakaian basah untuk tempoh masa yang lama, seperti pakaian mandi membolehkan ragi untuk membangunkan.
- Douching dan deodoran faraj perempuan boleh mengganggu keseimbangan semula jadi bakteria.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar