Asid Reflux Penyembuhan Semula Jadi - Cara Elakkan Pembedahan dengan Menggunakan Kaedah Asli untuk Penyembuhan Asid Reflux?

Asid Reflux Penyembuhan Semula Jadi - Cara Elakkan Pembedahan dengan Menggunakan Kaedah Asli untuk Penyembuhan Asid Reflux?

Apabila kebocoran asid daripada perut dan ke dalam esofagus, sakit yang terhasil dan rasa tidak selesa dipanggil pedih hulu hati atau refluks asid. Asid boleh agak kuat dan esofagus tidak berupaya untuk berurusan dengan asid kerana ia terbit dari perut. Beberapa gejala apabila ini berlaku termasuk rasa berasid di dalam mulut, rasa keperluan untuk muntah dan sering menyebabkan sendawa. Biasanya ada juga sakit di bahagian dada dan perut apabila orang mengalami pedih ulu hati.

Mencari ubat refluks asid semula jadi sesuai sebenarnya harus bermula di rumah. Ubat yang terbaik adalah untuk mengubah beberapa tabiat asas berkaitan gaya hidup dan diet. Sesuatu yang mudah seperti menghadkan alkohol, memotong merokok, mengelakkan makanan berlemak, dan coklat sebenarnya boleh membantu untuk melegakan gejala-gejala anda. Melakukan ini dengan sendiri tidak boleh menyelesaikan pedih ulu hati sepenuhnya tetapi ia pasti akan membantu.

Satu lagi idea yang hebat, yang boleh bekerja dengan baik, adalah untuk makan makanan yang lebih kecil dengan kerap sepanjang hari dan meninggalkan masa di antara makan dan berbaring. Ia adalah peraturan yang baik ibu jari untuk membenarkan sehingga 3 jam di antara waktu makan dan tidur. Jika anda melakukan mengalami gejala refluks asid ketika berbaring, cuba dan menyimpan kepala anda tinggi dan ia juga boleh menjadi satu idea yang baik untuk sengetkan katil anda dengan meletakkan beberapa blok kayu di bawah di hujung atas.

Ia adalah mungkin untuk mencari penawar yang berkesan refluks asid semula jadi yang boleh dijalankan dalam privasi rumah anda sendiri. Walaupun sesetengah orang mengalami reaksi melampau untuk refluks asid dan jika anda salah seorang daripada orang-orang ini, ia adalah penting untuk mendapatkan bantuan perubatan. Gastroenterologi Anda mempunyai latihan khusus dan harus dapat menyediakan bantuan dan selanjutnya dapat menjelaskan beberapa kaedah refluks penawar semula jadi asid yang boleh didapati. Selepas berunding nasihat mengenai keadaan tertentu anda, anda mungkin mendapati anda disediakan dengan ubat-ubatan seperti anti-asid atau lain-lain rawatan yang juga akan mengurangkan simptom kesakitan. Jika anda masih mengalami gejala kronik anda juga mungkin dapat menjalani satu siri ujian atau x-ray untuk menentukan sama ada puncanya ialah sesuatu yang lebih serius.

Mudah-mudahan pembedahan tidak akan diperlukan dalam kebanyakan kes dan jelas kaedah pilihan dan paling kurang invasif merawat pedih ulu hati harus menjadi sesuatu yang lebih banyak semula jadi. Mengelakkan semua faktor yang menyumbang akan menyediakan anda dengan bentuk terbaik refluks asid penawar semula jadi. Antasid hanya akan berfungsi untuk banyak jam supaya ia adalah penting untuk benar-benar melihat keras pada makanan dan minuman pilihan yang anda buat.

Bermula penawar refluks asid semula jadi mungkin bermakna bahawa anda boleh mengawal keadaan secepat mungkin dan memberi diri anda kelegaan daripada kesakitan dan ketidakselesaan sebelum ia menetapkan dalam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar